אימון קוגניטיבי התנהגותי

"אנחנו עושים את אשר אנחנו רוצים לעשות אך איננו רוצים את אשר אנחנו רוצים לרצות"( שופנהאור)

מה זה אימון קוגניטיבי התנהגותי? 
אימון קוגניטיבי התנהגותי נוגע לחזון שלנו לגבי עצמנו, לתפיסת העולם שלנו, לפרשנות שלנו לגבי האירועים סביבנו, למטרות והיעדים שלנו, לרצונות שלנו ולחסמים המקשים עלינו להשיג ולממש אותם.
גישות שונות בפילוסופיה ובפסיכולוגיה מציעות תשובות מגוונות לשאלה מהי מטרתנו בחיים: הגשמה עצמית, הישרדות, הסתגלות חברתית, הטבעת חותם, אושר. למעשה כל המטרות הללו קיימות בו זמנית באדם בסוג של היררכיה ספירלית. 
אז אם יש לנו מטרות למה כל כך קשה לנו להשיג אותם? 
אנחנו מזהים את המטרות שלנו ומתכננים את הדרכים להשגתם בתהליך של למידה המבוסס על  דפוסי חשיבה קוגניטיביים ועל מבנה האישיות שלנו. כך אנו מפתחים תפיסה עצמית, תפיסת עולם ומערכת ערכים.
תהליך הלמידה והתפיסה שלנו את העולם הוא מורכב ובעל עוצמה אך גם נתון להפרעות, הטיות וטעויות כגון: 
קולות מן העבר (הורים, חברים, ניסיון)
לחצים חברתיים (סטיגמות, נורמות)
חשש מאי ודאות של תוצאות מעשינו (מה יהיה?)
לחצים נפשיים אישיותיים ( מי אנחנו?)
כתוצאה מכל אלו אנו מוצאים עצמנו לא פעם מתקשים בהבנה של רצונותינו, מה באמת אנחנו רוצים, מה החזון שלנו, מה המטרות שלנו.  האם אנו חיים את החיים שלנו או שאנו נותנים לאנשים ותפיסות אחרות חיצוניות ופנימיות לשלוט בחיינו ולהחליט עבורנו מהי מטרת חיינו, היכן ובאיזו מתכונת לעבוד, באיזו מערכת זוגית לחיות ועוד.
תהליך האימון של נקודת החלטה מציע מגוון כלים ושיטות יישומיות אשר יאפשרו למתאמן לנתב את התפיסות הלא רציונליות  בתהליך רציונלי, לאתר את ערכיו וצרכיו, לגבש את חזונו ולסדר את מטרותיו.
אני מזמין אותך לשיחת היכרות על מנת לבדוק כיצד נוכל לצאת יחד לדרך חדשה, מעשית, ממוקדת ומהנה. זו יכולה להיות התחלה של מסע נפלא.

למי זה מתאים ?
האימון הקוגניטיבי התנהגותי של נקודת החלטה הוא תהליך ממוקד להשגת פתרונות ומטרות ברות מדידה המתרכז בהווה ובעתיד. האימון מתאים לכל  אדם המעוניין להעצים את יכולותיו, להבין את עוצמותיו, למקד את מטרותיו, לבנות ולכוון אסטרטגיות פעולה ולהשיג תוצאות פרקטיות במגוון התחומים בחייו. 
למעשה כל אדם בנקודת זמן מסוימת יכול להיעזר באימון.

עקרונות האימון של נקודת החלטה

1) שותפות – המאמן והמתאמן הם שותפים לתהליך. המתאמן הוא בעל הידע הטוב ביותר לגבי עצמו.
המאמן הוא המדריך המלווה את המתאמן בבניית הדרכים והפעולות המתאימות לו. 

2) כיוון – המאמן והמתאמן ישאלו לאן אני רוצה להגיע, לאחר מכן כיצד ואז יובילו את התהליך.

3) פרקטיות – האימון הוא תהליך פרקטי ויישומי אשר נועד להשגת תוצאות מוחשיות.

4) בחינה – המאמן והמתאמן יבחנו כל הזמן את הסביבה בה הם פועלים, יסמנו את הכוחות, הכיוונים  והאפשרויות.

5) נאמנות – המאמן והמתאמן ישאפו להיות נאמנים לעצמם באופן השלם ביותר ולהתנהג בהתאם בכל מצב ומול כל אדם.

6) חיוביות – המאמן והמתאמן יפעלו על מנת למנוע ייצור מצבים, ציפיות וגישות שעלולות להשפיע באופן שלילי.

7) דיסקרטיות – נתחייב לדיסקרטיות מלאה וסודיות לגבי כל התכנים העולים באימון.

איך מתבצע אימון ?
האימון כולל פגישות עתיות ( בדרך כלל מדי שבוע) הנמשכות כ- שעה.
אימון ממוצע כולל 10-15 פגישות במשך כ- 3 חודשים.
ניתן לראות באימון ארבעה שלבים עיקריים. כל השלבים שזורים לאורך כל תהליך האימון כאשר המוקד המרכזי משתנה לאורך התהליך.
בשלב הראשון נערוך היכרות הדדית של המאמן, המתאמן והתהליך ונבחן את מטרת  העל של האימון.
בשלב השני נבחן את מערכת הערכים ודפוסי החשיבה של המתאמן ונגבש את החזון של המתאמן.
בשלב השלישי נגבש את המטרות והיעדים ואת תכנית הפעולה להשגתם.
בשלב הרביעי ניישם את תכנית הפעולה ונבדוק אותה אל מול המטרות.
בכל פגישה יקבל המתאמן "שיעורי בית" אשר יסייעו לו להתקדם לעבר המטרה. 

אני מזמין אותך לשיחת היכרות על מנת לבדוק כיצד נוכל לצאת יחד לדרך חדשה, מעשית, ממוקדת ומהנה. 
זו יכולה להיות התחלה של מסע נפלא.

להתראות, ד"ר אלון מהרשק

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן