הפרופיל – אבחון ומיון

 

חברות, ארגונים, מוסדות, מפלגות ומדינות משקיעות משאבים ומאמצים רבים בחיפוש אחר נתונים איכותיים לגבי האנשים עימם הם מצויים בקשר ( מועמדים, מנהלים, עובדים, לקוחות, ספקים, יריבים, תומכים ומתנגדים) בניסיון להפיק מהם תובנות התנהגותיות וזאת על מנת לחזות כיצד אותו אדם יתנהג בעתיד וכן על מנת להשפיע ולפתח את אותו אדם בהקשר של יחסיו עם הארגון.

רוב הארגונים והמוסדות עוסקים בשאלת ה"איך" – כלומר איך אותו אדם עימו הם נמצאים בקשר צפוי להתנהג בהקשר מסוים ואיך ניתן להשפיע על התנהגות זו לטובת הארגון/מוסד.
שאלה עמוקה יותר שמרבית הארגונים אינם עוסקים בה היא שאלת ה"למה" –
מה המאפיינים, התכונות, הערכים שגורמים לאותו אדם להתנהג בצורה מסוימת. מענה על שאלת ה"למה" כלומר מה מניע את אותו אדם יכול לספק לנו הבנה עמוקה לגבי האדם עימו אנו בקשר ולספק מגוון רחב מאוד של תשובות בנושא  "איך".
פרידריך ניטשה טען כי " מי שיש לו איזה למה  שלמענו יחיה יוכל לשאת כמעט כל איך". בפרפרזה על דבריו: הבנת רכיב "הלמה" המצוי אצל כל אחד ואחת מאיתנו יאפשר לנו להבין כמעט כל איך.  הבנת ה"למה" נעוצה בהבנת הפרופיל האישיותי – התנהגותי של האדם.

מיון ואבחון תעסוקתי
מציאת עובד מתאים זה עסק רציני עם שורה תחתונה של כסף וזמן.
כל מנהל וכל מקצוען גיוס מכיר את תחושת הסיפוק במציאת עובד מתאים לארגון או בהצבת עובד בארגון בתפקיד המתאים לו. פתאום זה נראה כל כך נכון ופשוט. הדברים מתבצעים כמו שצריך, זמן העבודה של המנהל בבקרה ופיקוח יורד והרווח הכספי והמנטלי עולה פלאים.
בצד השני של הנהר כל מנהל וכל מקצוען גיוס מכיר את תחושת התסכול באי מציאת עובד מתאים וגרוע מכך בהכנסת עובד לא מתאים לתפקיד בארגון. הכול נראה מסובך, המנהל מרגיש שהוא משקיע זמן וכסף והדברים לא מתבצעים כמו שצריך. העלות עולה והתועלת אינה באופק והמצב בכללי גורם ללחץ ומתח עבור כל המעורבים. החיפוש אחר עובדים הפך בשנים האחרונות לציד והשוק של המועמדים והחיפוש אחר מועמדים נראה כג'ונגל.

לעסק רציני צריך תהליך רציני.
אני מציע לך תהליך אבחון ומיון מועמדים המבוסס על הכלים  האיכותיים והמובילים בעולם המבוססים מחקרית ובעלי תוקף גבוה בליווי שירותים שלי ביצירת הבנה, אינטגרציה של הנתונים ופיתוח אישי וארגוני המבוססים על השכלה אקדמית מתקדמת ורחבה, על ניסיון רב בתחום ועל גישה מקצועית ופרקטית. שילוב זה יעזור לך לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר, להציב את האדם הנכון בתפקיד הנכון ובכך להרוויח כסף ולגרום לאושר עבור הארגון והעובד.

פרופיל לקוח 
העולם היום מלא בנתונים וחברות וארגונים משקיעות משאבים ומאמצים רבים בניסיון להפיק תובנות איכותיות לגבי הלקוחות שלהם ולהכיר אותם טוב יותר וזאת על מנת לנבא ו/או להשפיע על  התנהגות עתידית במסגרת הקשר בין שני הצדדים. הארגונים מתעניינים בשאלות כמו :

מהם ההעדפות של הלקוח ?

מה מניע את הלקוח?

מה המאפיינים והערכים של הלקוח?

מה גורם לו להישאר בכתבה זמן רב יותר ?

איזה מוצר מתאים ללקוח ?

איזה מסר גורם לו למשיכה ואיזה לרתיעה ?

מהי הדרך אל לבו של הלקוח על מנת לשכנע אותו לרכוש מוצר או להצביע עבור מועמד מסוים.

העולם המודרני מספק כאמור ידע עצום ורב שמאפשר מחד להפיק תובנות רבות ומאידך עלול לבלבל ולהוציא ממיקוד.  
אני שמח להציע לך את הפרופיל הקוגניטיבי – התנהגותי ( CBP) אשר יספק לך את התובנות הנכונות לגבי הלקוחות שלך. 
הפרופיל נבנה באמצעות כלים מדעיים ואיכותיים מהשורה הראשונה :
כלי אבחון מעולמות הפסיכולוגיה החברתית המצביעים על מוטיבציות וערכים וכלי אבחון מעולמות הפסיכולוגיה הקוגניטיבית המצביעים על תפיסות, הרגלי חשיבה וקבלת החלטות.
הפרופיל מספק מארג תובנות אינטגרטיבי תוך איסוף וניתוח נתונים רבים מזוויות שונות ומגוונות ברמה הארגונית והאישית. 
מטרת הפרופיל היא לייצר עבורך תובנה כוללת לגבי המנגנונים והמניעים של לקוחותיך.
הפרופיל הוא נכס אסטרטגי אשר ביכולתו לסייע לך כמנהל וכארגון בקבלת החלטות חשובות אשר יכולות לשפר משמעותית את הביצועים והתוצאות של הארגון.

אני מזמין אותך לתאם פגישה בה נבדוק יחד את כלי האבחון המתאים עבור ארגונך על מנת לקבל החלטות טובות יותר לגבי מועמדים, עובדים ולקוחות – זו יכולה להיות התחלה של פתרון מופלא.

להתראות, אלון מהרשק